donderdag 8 november 2012

Master Class Armani

Ik kreeg gisteren de kans om een master class te volgen over de nieuwe make-up collectie van Giorgio Armani. Hierbij het verslag van een geslaagde namiddag!



We werden ontvangen in het prachtige huis van Pieter Porters in Antwerpen. Een erg luxueuze omgeving, wat uiteraard totaal past bij het luxemerk Armani.


Onder begeleiding van National Face Designer Hassan Benabid kregen we de kans om de verzorging maar vooral de make-up uit te proberen.  Eerst moest alles van het gezicht: met de reinigers van Armani uiteraard. Daarna kregen we een serum, de dagcrème en een oogcrème om als basis te gebruiken. Ik had mijn twijfels bij de dagcrème, want het was een en dezelfde pot voor iedereen. En mijn zus heeft een vette huid en ik een droge... En toch was het resultaat positief. Het duurde bij mij wel even voordat de crème ingetrokken was, en bij mijn zus niet. Vreemd.


Eerst een toelichting over de kwasten, en hoe belangrijk het is om ze te gebruiken. Ahum. Ik gebruik altijd mijn vingers...


Een primer op het gezicht (tube helemaal rechts), en daarna konden we kiezen tussen twee foundations. De flacons die je links op de foto ziet staan, zijn de nieuwe sterproducten uit de collectie. Voor mij was de keuze dus niet echt moeilijk. Deze foundation is super vloeibaar, het is geen pompje maar een pipet dat het product uit het flesje tovert. Ik vond dit echt een geweldige foundation: je hebt niet veel nodig, en de dekking is toch goed maar er is geen plamuureffect!
Jammer genoeg konden mijn zus en ik geen concealer gebruiken, de lichtste kleur hadden ze niet bij...


Daarna mochten we nog afpoederen. En waar ik het meeste naar uit zag: een palette kiezen. Out of the box volgens Hassan, wie op veilig wou spelen werd op de vingers getikt :) Geen probleem voor mij, dit is de ideale gelegenheid om iets nieuws te proberen! Als het niet goed is, doe je het er gewoon terug af. Ik koos voor de groene kleuren, bovenaan in het midden op de foto. Pigmentatie was goed, wat uiteraard niet anders kan bij dit merk.

Nog wat blush op de wangen, en daarna een kleurtje kiezen voor op de lippen. Dit waren allemaal transparante kleuren, en ik ga graag voor fel. Voor mij was dus de lipstick het minste van deze collectie.

Om deze dag af te sluiten kregen we nog een drankje en een hapje en een goodie bag, en mochten we het huis verkennen. Dat moesten ze geen twee keer zeggen! Misschien helaas voor jullie, maar die foto's zijn niet voor publicatie. Ik kan wel verklappen dat ik hartelijk moest lachen toen we na onze fotosessie ontdekte dat er camerabewaking is in heel het huis... #woeps

Bedankt Parfuma voor deze plezante dag!

1 opmerking:

  1. Klinkt als een fijne masterclass! Die nieuwe foundation, daar ben ik ook benieuwd naar, heb hem al een paar keer zien voorbijkomen op YouTube. Hij ziet er zo licht uit, maar iedereen krijgt toch een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen