maandag 28 januari 2013

Bourjois: make-up remover

Een product dat ik sinds jaar en dag gebruik, en nog niet over heb geschreven? Excuse-me je. (ik ging er van uit dat ik het wel had gedaan)

De ster van mijn dagelijks avondreinigingsritueel (wauw, dit zou scoren bij scrabble): de make-up remover van Bourjois.


Lang gezocht, veel geprobeerd, in verschillende prijsklassen. Wat anderen beloven en niet doen, doet deze wel.

Het is nochtans simpel. Op de verpakking staat make-up remover. Weg halen dus. En toch. Veel producten laten ofwel een vettig laagje achter op mijn ogen, of ik krijg het er niet allemaal af. (Moeten boenen op je ogen, met rimpels tot gevolg? Neen bedankt. Ik laat de natuur liever haar gang gaan, die rimpels krijg ik toch. Maar ik moet ze ook niet uitlokken.) Een combinatie van beiden kan ook. Prikkende ogen, uitslag, you name it, ik heb het al gehad. Ook van de duurdere parfumerieproducten.

Niet zo met dit product van Bourjois! Op zachte wijze reinig ik mijn ogen, en al mijn make-up verdwijnt. Wat op een watje doen, even op de ogen houden, VOORAL NIET WRIJVEN, en klaar. Mijn gevoelige ogen (ja, lenzendraagster hierzo) geven geen krimp.

'Fris anti-kringen effect' staat er nog te lezen op de verpakking. Tja, dat weet ik niet zo zeer. Ik ben al lang blij dat ik mijn make-up er af krijg. Die wallen pak ik wel anders aan.

En de kers op de taart: dit is een budgetproduct, te vinden in het Kruidvat. Ik heb slechts 1 boodschap: massaal inslaan. Of neen, blijf er maar af. Dan heb ik er meer van. Hehe.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben al enkele weken allerlei removers aan het testen en tot nu toe geen enkele gevonden waarmee ik niet hoef te boenen. Werkt deze make-up remover ook zo doeltreffend op waterproof make-up?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik niet, ik gebruik enkel 'gewone' make-up. Het lijkt mij dat je meer naar de olie moet gaan. Misschien dat je eens een staaltje kan vragen van bv. precleanse van Dermalogica? Dat kan je op heel je gezicht gebruiken en is ook specifiek geschikt voor waterproof make-up.

      Verwijderen