vrijdag 25 oktober 2013

CC Cream - Chanel


Toen deze CC Cream gelanceerd werd, heb ik hem op vele blogs al zien passeren. Vorige week ging ik dan toch ook voor de bijl, en veel had het niet nodig :)

Wie niet weet wat een cc cream is: cc staat voor colour correcting. De huid gaat er dus egaler of minder rood uitzien. Nog een belangrijke troef: de crème bevat spf 30. Jawel, ook als de zon niet hard haar best staat de doen hoog aan de hemel, is het belangrijk om bescherming te gebruiken. Het is een luchtig product dat geen olie bevat. Hoewel ik een droge huid heb, heb ik toch last van zwarte puntjes. Voor mij is dat dus ook een echte must.

Raar maar waar: er is slechts één kleur beschikbaar. Ik weet niet welk wondermiddel er in zit, maar de kleur past zich aan aan je eigen huidtint. Als ik hem aanbreng lijkt hij eerst wat grijzig (horror!), maar je ziet hem veranderen. Een crème met special effects dus ;)

Nog een belangrijke: de hoeveelheid. Je hebt echt heel weinig nodig. Wat je hieronder ziet, gebruik ik voor de helft van mijn gezicht. Ik gebruik zoals bij andere foundations mijn vingers om alles uit te smeren, en dat lukt heel erg goed.


Mijn huid ziet er egaler uit, en kleine roodheden zijn weg. Als je een volledige dekking wil, raad ik deze CC cream niet aan, daar zijn andere producten beter voor geschikt.

Voor mij is het een groot voordeel dat het product een grote houdbaarheid heeft. In de namiddag moet ik wel wat poederen tegen het glimmen. Maar dat heb ik bij andere producten ook.

Leuk extraatje: de geur. Deze ruikt heerlijk, net zoals Le Blanc. Jammer dat die geur niet blijft hangen de rest van de dag.

Mijn huid is op dit moment in topconditie. Samen met een primer en deze CC Cream geeft het een heel erg natuurlijk resultaat. En daar ga ik graag voor!

verkrijgbaar in de parfumerie - €60 (en dat is deze crème helemaal waard!)

1 opmerking: