maandag 17 april 2017

Porselein versieren

zelf porselein versieren

Dankzij Evi Renaux heb ik iets nieuws leren kennen: porselein versieren. Tijdens de lancering van haar nieuwe boek Plan B (later meer hier over), mochten we dit eens proberen. En ik vond het zo leuk, dat ik het met mijn zoontje ook gedaan heb!

zelf porselein versieren

Wat heb je nodig?
*porselein: ik ben een stapel gaan halen bij de Kringloopwinkel, maar je kan eender waar kopen wat je wil, met of zonder motief of kleur
*stiften: speciale stiften om op porselein te kunnen schrijven, kan je vinden in de hobbywinkel
*ontsmettingsalcohol: in je EHBO-doos, of bij de apotheker
*vod

zelf porselein versieren

Hoe moet je daar in godsnaam aan beginnen?
Easy peasy, echt waar. Eerst proper maken (zie dat alle stickers er af zijn), en ontsmetten met wat ontsmettingsalcohol op de vod. En dan, tekenen maar!

Misschien niet slecht om even te oefenen, want zo'n tasje rolt al eens weg. En ik vond het nog niet zo simpel. Tip: als je niet tevreden bent, krijg je de stift er nog af met ontsmettingsalcohol als je niet te lang wacht. Tevreden met het resultaat? Zet je porselein nog een half uur in een oven van 220°. En na gebruik enkel met de hand afwassen, anders slijt het.

Mijn zoontje was er snel mee weg, en misschien is hij ook niet zo perfectionistisch ingesteld, hij had in geen tijd drie stukken versierd.

zelf porselein versieren

Een tas voor Moekes verjaardag, een tasje voor op papa zijn werk, en een ontbijtkom met hersenen, zombies en dinobotten. (boys will be boys)

Ook leuk om te geven dus: een gepersonaliseerd cadeau, dat je kan vullen naar believen. Met koekjes, of maak er een mini bloempot van.

Inspiratie nodig? Kijk op Pinterest of Instagram, daar vind je stapels voorbeelden.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten