maandag 1 mei 2017

Pasta met spinazie & witte worst

pasta met spinazie & witte worst van Noyen

Vandaag deel ik mijn recept voor pasta met spinazie en witte worst met jullie.

Tijdens de persdagen* mocht ik al eens proeven van de worsten van Noyen. Noyen is een Belgische familiebedrijf dat worsten en verse bereidingen maakt voor slagers, traiteurs, horeca, voedingswinkels en supermarkten. Per jaar maken ze niet minder dan 5 miljoen worsten, enkel met topingrediënten. Ik kreeg een pakje worsten mee om het thuisfront mee te laten genieten.

In de pastabowl die ik maakte, zit:
- tagliatelle (tricolore)
- verse bladspinazie
- kruidenkaas (genre Boursin Cuisine)
- witte pensen
- kruiden
- ui

Naast heel lekker, is het ook een erg simpel recept. Kook de pasta, stoof de spinazie met wat look en ui. Bak de witte pensen, ik gebruikte die van Noyen, in 15 minuten op een zacht vuurtje gaar. Giet de pasta af, snij de worsten in stukjes, en doe alle ingrediënten bij mekaar in een grote kom. Je kan eventueel nog afwerken met wat rucola.

Voor de geïnteresseerden: in de witte pensen van Noyen zit mager varkensvlees (vandaar de kleur), wit brood, scharreleieren, kruiden, uien en melk.

Smakelijk!
*persdagen zijn twee momenten per jaar waarop PR-bureaus hun deuren openen om nieuwe collecties voor te stellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten