zondag 4 juni 2017

Mijn 6 favoriete zonneproducten voor deze zomer

6 zonneproducten op een rij

Zonnebescherming, ik kan er niet genoeg van krijgen! Letterlijk dan, als roodharige kan ik niet zonder buiten komen. En ja, alle producten die op de foto staan zullen op zijn tegen 1 september, of vroeger.

Gelukkig ligt de tijd van vettige zonneproducten die niet tegen water kunnen ver achter ons. Ik spreek helaas uit ervaring dat de zon schade kan toebrengen, en heb altijd bescherming bij. Ook in de winter smeer ik dus als de zon schijnt. Maar een ander seizoen heeft andere producten nodig.

Mijn go-to zonneproducten voor deze zomer stel ik graag aan jullie voor.

Pure pressed base van Jane Iredale, SPF 20
Een ideaal product: fond de teint, poeder, concealer en zonnebescherming in één. Om goed beschermd de dag te starten.

Hydraterende Spray van Corine de Farme, SPF 30
Deze zit in mijn handtas als ik ga werken. Goede zonnecrème, plakt niet en ruikt lekker. Maar handen wassen na het aanbrengen is wel nodig.

Sensitive expert+ van Garnier - Ambre Solaire, SPF 50
Nieuw voor deze zomer! En super handig, want deze zonnebescherming spray je gewoon over je make-up.

Face cream van Clinique, SPF 30
Deze gebruik ik vooral als ik thuis ben. Doet goed zijn werk, maar na een tijdje begint mijn huid toch te glimmen.

Dry protect van Garnier - Ambre Solaire, SPF 50
Schudden en sprayen, echt geweldig handig. Voelt niet vet aan, trekt snel in en is waterresistent. Handig voor onderweg, want dit product blijft niet plakken aan je handen.

Sun & insect protection van Picasol, SPF 50
Bescherming tegen de zon én instecten, in één product. Ik gebruik deze bij mijn zoontje en mezelf als we op stap gaan in het bos, of ergens gaan spelen waar veel wespen zijn.
Ik schreef hier vorig jaar een uitgebreide blogpost over.

Zoals je kan lezen gebruik ik zowel factor 30 als 50. Vroeger was ik daar nogal politieachtig in: niet minder dan een factor 50 of ik ben zo rood als een kreeft! Maar wisten jullie dat spf 30 96,60% bescherming geeft, en spf 50 98%? Als je dikwijls genoeg smeert, maakt het dus niet zo veel uit welke factor je neemt, zelfs vanaf factor 15 zit je goed.

Ik smeer 'm! (pun intended)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten